Computerhulp

Attentie! In verband met de situatie rond het coronavirus wordt aan de leden hulp op afstand verleend via het programma Teamviewer of QuickAssist voor Windows 10. Zodra de inloop en de thuishulp in Westend weer worden hervat, wordt u daarover op onze website en de nieuwsbrief geïnformeerd.

Als u een probleem heeft met uw computer en daar zelf niet uitkomt, biedt ASCC verschillende soorten hulp aan haar leden.

Inloopspreekuur
Voorlopig is er geen inloop in het wijkcentrum Westend. Tijdens ons digitale inloopspreekuur: iedere vrijdagochtend van 9:00 tot 10:30 zijn de vrijwilligers online aanwezig voor advies of om u te helpen bij uw computer problemen. Zij kunnen uw computer met uw toestemming op afstand overnemen en meestal wordt een oplossing gevonden voor uw probleem. Kijk ook eens naar een van de ASCC-cursussen op de website.

APK-keuring
APK keuringen worden voorlopig niet uitgevoerd. De ASCC biedt aan leden de mogelijkheid van een computer APK-keuring. Hierbij wordt uw computer volgens een vast programma doorgelicht. U krijgt bij de APK een keuringsverslag met de resultaten en een advies voor de eventuele geconstateerde verbeterpunten. Heeft u hier belangstelling voor? Stuur dan een e-mail naar apk@ascc.nl. U krijgt dan bericht wanneer de APK keuring kan worden gedaan op de vrijdagochtend inloop.

PC-hulp thuis
Zie voor hulp thuis hetgeen hierboven is beschreven. ASCC biedt hulp aan huis tegen een geringe vergoeding alleen wanneer blijkt dat het computerprobleem niet oplosbaar is tijdens de vrijdagochtend inloop van 09:00 – 10:30 uur, maar gedurende de Corona periode doet de ASCC dit niet met inachtneming van de RIVM richtlijnen. Dit voor ons aller veiligeheid, wij willen u niet besmetten en onze vrijwilligers ook niet blootstellen aan het besmettingsrisico. Vul het thuishulpfomulier op deze website in en één van onze vrijwilligers zal met u contact opnemen om het probleem en de mogelijke oplossing te bespreken.

Probleem melden
U kunt uw vraag of probleem via deze website aan ons doorgeven:
Voor computers met Windows of Android: pchulp@ascc.nl
Voor Apple computers met Mac OS X of iOS: applehulp@ascc.nl

Hulp op afstand
Wij maken regelmatig gebruik van het programma Teamviewer, waarbij wij op afstand uw computer kunnen besturen en vaak het probleem kunnen oplossen.
Teamviewer downloaden en installeren? Klik hier
Als oplossing op afstand niet mogelijk is, kunnen wij eventueel bij u thuis komen. Deze hulp is niet gratis; wij vragen daarvoor een bescheiden vergoeding. Zie hiervoor onder Lidmaatschap> Faciliteiten.

NB. Wij beperken ons tot het oplossen van softwarematige problemen.
Hardware problemen kunnen wij niet oplossen. Wij gaan dus niet aan uw computer sleutelen. Wel kunnen wij hierbij adviseren.

Graag wijzen wij u op ons een actuele programma voor cursussen en workshops waar u de nodige kennis kunt opdoen en daarmee vaardiger en zelfstandiger en zelfredzamer wordt op uw apparaat. Die cursussen en workshops worden in een rustig tempo in kleine groepen of individueel gegeven door onze vrijwilligers.