Computerhulp

Als u een probleem heeft met uw computer en daar zelf niet uitkomt, biedt ASCC verschillende mogelijkheden voor haar leden.
U kunt uw vraag of probleem via deze website aan ons doorgeven:
Voor computers met Windows of Android: pchulp@ascc.nl
Voor Apple computers met Mac OS X of iOS: applehulp@ascc.nl

Ook kunt u bij ons langskomen op ons inloopspreekuur: iedere vrijdagochtend van 9:00 tot 10:30 zijn er vrijwilligers in ons leslokaal in Westend aanwezig voor advies of om u te helpen bij kleine problemen.
Neemt u zo nodig uw laptop of tablet computer mee. Meestal vinden wij een oplossing voor uw probleem. Het kan ook zijn dat wij u naar een van onze cursussen verwijzen.
Attentie! Er is in mei 2017 inloop op 12 mei en 19 mei. Op 5 mei (bevrijdingsdag) en op 26 mei (dag na Hemelvaartsdag) is de inloop gesloten. Gedurende de maanden juni, juli en augustus is er geen inloop. De eerste inloopochtend is op vrijdag, 15 september. U bent dan weer van harte welkom.

ges

Kunt u niet langskomen of betreft het een desktop computer, dan kunt u hulp aan huis aanvragen. Gebruik hiervoor de “klik hier knoppen”, die hiervoor zijn gegeven.
Eén van onze vrijwilligers zal met u contact opnemen om het probleem en de mogelijke oplossing te bespreken.

Wij maken regelmatig gebruik van het programma Teamviewer, waarbij wij op afstand uw computer kunnen besturen en vaak het probleem kunnen oplossen.
Teamviewer downloaden en installeren? Klik hier

Als oplossing op afstand niet mogelijk is, kunnen wij eventueel bij u thuis komen. Deze hulp is niet gratis; wij vragen daarvoor een bescheiden vergoeding. Zie hiervoor onder Lidmaatschap> Faciliteiten.

Wij beperken ons tot het oplossen van softwarematige problemen.
Hardware problemen kunnen wij niet oplossen. Wij gaan dus niet aan uw computer sleutelen. Wel kunnen wij hierbij adviseren.
Ook is het niet de bedoeling dat wij u uitgebreid de werking van de computer en programma’s uitleggen. Hiervoor hebben wij een prima cursusprogramma waar wij u deze kennis kunnen bijbrengen.