Computerhulp

Attentie! Op de vrijdagen van 27 december 2019 en 3 januari 2020 is de inloop gesloten. U bent daarna weer van harte welkom op vrijdag 10 januari tussen 09.00 uur en 10.30 uur.

Als u een probleem heeft met uw computer en daar zelf niet uitkomt, biedt ASCC verschillende soorten hulp aan haar leden.

APK-keuring
De ASCC biedt aan leden de mogelijkheid van een computer APK-keuring. Hierbij wordt uw computer volgens een vast programma doorgelicht. U krijgt bij de APK een keuringsverslag met de resultaten en een advies voor de eventuele geconstateerde verbeterpunten. Heeft u hier belangstelling voor? Stuur dan een e-mail naar apk@ascc.nl. U krijgt dan bericht wanneer de APK keuring kan worden gedaan op de vrijdagochtend inloop.

Probleem melden
U kunt uw vraag of probleem via deze website aan ons doorgeven:
Voor computers met Windows of Android: pchulp@ascc.nl
Voor Apple computers met Mac OS X of iOS: applehulp@ascc.nl

PC-hulp thuis
ASCC biedt hulp aan huis tegen een geringe vergoeding alleen wanneer blijkt dat het computerprobleem niet oplosbaar is tijdens de vrijdagochtend inloop van 09:00 – 10:30 uur. Leden dienen zich dus altijd eerst met apparatuur te melden op vrijdagochtend. Kunt u niet langskomen omdat u een desktop computer heeft, dan kunt u hulp aan huis aanvragen. Gebruik hiervoor de “klik hier knoppen”, die hiervoor zijn gegeven.
Eén van onze vrijwilligers zal met u contact opnemen om het probleem en de mogelijke oplossing te bespreken

Inloopspreekuur
Tijdens ons inloopspreekuur: iedere vrijdagochtend van 9:00 tot 10:30 zijn de vrijwilligers in ons leslokaal (3) in Wijkcentrum Westend aanwezig voor advies of om u te helpen bij uw computer problemen. Neemt u uw laptop of tablet computer mee. Meestal wordt een oplossing gevonden voor uw probleem. Kijk ook eens naar een van de ASCC-cursussen op de website.
Attentie! Op de vrijdagen van 27 december 2019 en 3 januari 2020 is de inloop gesloten. U bent daarna weer van harte welkom op vrijdag 10 januari tussen 09.00 uur en 10.30 uur.

Hulp op afstand
Wij maken regelmatig gebruik van het programma Teamviewer, waarbij wij op afstand uw computer kunnen besturen en vaak het probleem kunnen oplossen.
Teamviewer downloaden en installeren? Klik hier
Als oplossing op afstand niet mogelijk is, kunnen wij eventueel bij u thuis komen. Deze hulp is niet gratis; wij vragen daarvoor een bescheiden vergoeding. Zie hiervoor onder Lidmaatschap> Faciliteiten.

NB. Wij beperken ons tot het oplossen van softwarematige problemen.
Hardware problemen kunnen wij niet oplossen. Wij gaan dus niet aan uw computer sleutelen. Wel kunnen wij hierbij adviseren.

Graag wijzen wij u op ons een actuele programma voor cursussen en workshops waar u de nodige kennis kunt opdoen en daarmee vaardiger en zelfstandiger en zelfredzamer wordt op uw apparaat. Die cursussen en workshops worden in een rustig tempo in kleine groepen of individueel gegeven door onze vrijwilligers.